26 december 2010

Universums Spegelvända Dokusåpa, nu i form av en DRAKE som de deltagande figurerna ämnar samsas om

010


Nu visade det sig att vi redan är en hel DRAKE. Kanhända inbillade vi oss att vårt rymdskepp var draken, men det är vi. Vi har bara blivit fler och fler djur-figurer i denna serie. Så nu försöker någon okänd himlakropp dra ihop oss till ett enda fiktivt fält. Hybrid-figuren fungerar som dess satellit. Himlakroppen ser oss som sin sammanhängande drak-måne. Emellertid äro vi i eviga tider individer, hur komprimerade vi än blir. Undran är bara vem som symboliserar vilken del - vilka sidor av satelliten som var och en bebor. Denna halvbekanta saga, detta återvända rymdspöke... Kanske draken är en komet, emedan den har svans?! I bästa fall ser himlakroppen hur snälla vi dess satellit egentligen är. Den kosmiska krokodilen är som en Alien även för oss som är den.


Ormen

jag är själva mitt-kroppen, inte minst drakens mage


sjöHästen

jag är dess ryggrad och nackkrök, även fjällen så draken slipper vara naken


kamelen

har alltid varit dess ansiktsdrag (inklusive ögonbryn)


fladderMusen

vem vill inte vara vingarna?!


svampen

är gärna elden eller röken, slemmet, syran eller vad den nu än sprutar ut


ValRossen

lägger beslag på drakens skägg, dess ägg, dess späck, dess häck


kattUgglan

ögonens överblick och tillika klorna hos denna sfinx


myran

varje nerv som kryper i drakens inre och yttre styrs av mig


ELEFANTEN

MIN BENSTOMME SKULLE DEN NOG BEHÖVA, EMEDAN DEN VÄGRAR HA SNABEL OCH INGA ALFA-BETAR BARA SMÅBJÄFS


kaninen

kanske dess hjärta, jag vet inte riktigt, blodet som rusar runt...


flygEkorren

skulle kunna ombesörja för drakens svans


marsipanGrisen

tarmsystemet samt inälvornas innehåll tar jag hand om


BläckFisken

drakens framtida lemmar när de gamla huggits loss, möjligtvis könsorganet, dessutom dess potentiella huvuden i form av en hydra


Roboten

hjärnan naturligtvis - om den har någon


MänniskoTrollet

dess riddare är jag


TrollSländan [DragonFly]

dess ännu mer svävande eterkropp, när draken drömmer som skönast






010

Inga kommentarer: