8 december 2010

Stefan Sundströms Sånger

mina favoriter från hittills åtta hörda plattor



från 5 Dagar i Augusti (2010)


1. Sabinas egen sång

2. Hallå Hallå (Det e som det e)

3. Vem är terrorist?




från Fabler från Bällingebro (2006)


1. Häst på Ekerö

2. En Näve Näring
(duett med Nina Ramsby)

3. Trägårn




från Fisk i en Skål (2000)


1. Peace and Love i Sthlm City

2. Fisk i En Skål

3. Jan Banan och Marguerite och Jag
(för att va med i Robinson)




från Babyland (1997)


1. Sabinas Sjätte Sång

2. Boy Oboy

3. Onda Barn




från Nästan Som Reklam (1995)


1. Sabina V
(va hemskt för dig att bara va en dröm)

2. Stilla Blå och Liten Rök

3. Allting Kan Vända




från VitaBergsPredikan (1994)


1. För Ingens Ögon Till

2. Vad Gör Du iNatt (Nefertite)?

3. Visa 40 Veckor Innan Mars (Det Blev Barn)

0. Nån Har Slagit Upp ett HÅL




från Hå Hå Ja Ja (1993)


1. Jag Minns Dig Naken
(båda frammen och baken)

2. Oompa på Trälhavet

3. Renjägarens Visa




från Happy Hour Viser (1991)


1. Livet är Liksom en Fest
(där spriten ej tar slut)

2. Sabina 1
(men hon tar aldrig av sig sin hatt)

3. Happy Hour Visa
(om det fanns en park utan polis)





Det slår mig dessutom att Stefan är ännu ett namn som jag faktiskt har.

Tack till Grebert för utlåning av Sundström under lumpen-tiden! Inte för att jag blev frälst då, men det lade en grogrund.









010

Inga kommentarer: