29 juni 2012

Spirituella Spiror (transpirationer)

i senaste serien



Spira nr 6 : Livets Spira



jag spirar av oförlösta spänningar

du sprudlar av ändlösaste klänningar


du speglar mitt snabba initiativ

jag speglar din stilla förväntans motiv


jag sprudlar av närmande sperma

du spirar så utspridd av värmande liv


vi sprider i armarna lössläppt saliv











Spira nr 2 : Hennes Spiror



Robusta likt kolonner

perfekt magnifikt utsirade

dina spiror

får mina lustar att spira

vill du lyfta din ena mot himlavalven

så tar jag hand om andra spiran

transpirerar oss ända upp











Spira nr 5 : Spira Esprit



det går fint förutan sprit

räcker med ren espri

för att ur skuggor plocka fram trollstaven

förvandla dessa spillror till Solen

transformera varje cirkel till spiral


spira spira i handen här

spörj vilka frågor som svaret bär?!












Spira nr 7 : Suspirias Spira


(inspirerad av Argentos skräckfilm från -77
som jag är hemskt kluven till)



Suspiria, med din suspekta mystik

spökar du i flickskoleslottet, i vareviga rispa

Säg vem kan spåra ditt namn?

[spirito] andeväsen

[sospirare] sucka; sukta efter

att utsläcka eller upplysas av

en spegling av en spricka i spiraltrappans ursprung













wWw

Inga kommentarer: