12 januari 2012

Lundell-Låtar jag hört allra flest gånger i livet

vilket möjligen berättar vilka jag tycker bäst om
eller åtminstone funnit mest stark o skön mystik att bita i



1

EN DAG NÄR DU ÖPPNAR DIN DÖRR
från Xavante

2

KATT I FÖNSTRET
från Måne över Haväng

3

TEMPEL
från Evangeline

4

KOM DU NÅNSIN IVÄG?
cover på Leonard Cohen
från Sweethearts

5

BARCELONA
från Män Utan Kvinnor

6

NÄR JAG KYSSER HAVET
från Kär och Galen

7

DET JAG VILL MINNAS
från Xavante

8

LÅT DOM PRATA
från På Andra Sidan Drömmarna

9

SÅ NÄRA
från Evangeline

10

SJÖAR ("Jag lämnade aldrig barnen")
från Måne över Haväng

11

JAG SAKNAR DEJ
från I ett Vinterland











12

EN MAN IFRÅN NORR
från Utanför Murarna

13

HATCHEPSUTS TEMPEL
från Högtryck

14

DANIELAS HUS
från Det Goda Livet

15

ROM I REGNET
från Ripp Rapp

16

RIALTO
från Den Vassa Eggen

17

ISABELLA
från Måne över Haväng

18

MARANITA
från På Andra Sidan Drömmarna

19

UNDER ASKAN
från Längre inåt Landet

20

GRUVA
från Xavante

21

UTANFÖR MURARNA
från Utanför Murarna

22

FULLT UT
från Män Utan Kvinnor











23

ALTARET I MARIA
från I ett Vinterland

24

ELDEN
cover på David Bowie
från Sweethearts

25

I KVINNORS ÖGON
från Kär och Galen

26

BIRGITTA HON DANSAR
från Törst

27

HON DRÖMMER ATT HON ANDAS
från Fanzine

28

BENTE
från Vargmåne

29

STRÄNDERNAS SVALL
från På Andra Sidan Drömmarna

30

STORMEN
från 12 Sånger

31

10 %
från Lazarus

32

REGN
från I ett Vinterland

33

SNÖN FALLER OCH VI MED DEN
från Nådens År /Dådens År











34

JAG HAR LETAT HELA VINTERN
cover på Neil Young
från Sweethearts

35

EVANGELINE
från Evangeline

36

RÅTT OCH ROMANTISKT
från Xavante

37

LEJON PÅ GOTLAND
via Öppna Landskap

38

GÅ UT OCH VAR GLAD (DIN JÄVEL!)
från Club Zebra

39

DANSA NU
från Måne över Haväng

40

EN FRI MAN I STAN
från Den Vassa Eggen

41

SÅ MYCKET ÄLDRE
från Längre inåt Landet

42

SENARE ÅR
från Club Zebra

43

UNDERBAR MORGON
från Omaha

44

BYGG UPP EN HIMMEL
från Evangeline











45

DEN NATT SOM ALDRIG DAGAS RÄCKER TILL
från På Andra Sidan Drömmarna

46

VIN TILL FRUKOST
cover på Joni Mitchell
bonus från Preskriberade Romanser

47

SÖNDAG
från Törst

48

JAG GÅR PÅ PROMENADEN
från Vargmåne

49

ODYSSEVS PARK AVENUE
från Lazarus

50

ODESSA
från Club Zebra

51

ÄLSKAD IGEN
från Det Goda Livet

52

LEVANDE OCH VARM
från På Andra Sidan Drömmarna

53

SANNA (NYÅRSAFTON ÅRE 1983)
cover på Bruce Springsteen
från Sweethearts

54

JAG VILL HA ETT LEJON
från Törst

55

FLORENS
från Xavante











56

EN HISTORIA
från Evangeline

57

ETT STENBORD I TOSCANA
från I Ett Vinterland

58

DÖD (och Liv)
från Preskriberade Romanser

59

JAG SKA BLI FRI
från Måne över Haväng

60

MINA SISTA PENGAR
från Utanför Murarna

61

VID DIN GRIND IGEN
från Kär och Galen

62

NADJA
från Män Utan Kvinnor

63

DHAULAGIRI
från En Eld ikväll

64

MUSTAYALUCA
från Fanzine

65

OMAHA
från Omaha

66

CLUB ZEBRA
från Club Zebra






http://www.alltomuffe.nu/skivor.php






wWw

Inga kommentarer: