18 mars 2016

BORTA # 1 : mitt på blanka gatan


inspirerad av dagens scen längs göteborgsk gata




tappat ditt förstånd?!

mitt i soliga trafiken


avklätt sig sitt beskuggade sammanhang?!

raskt lunkande (inte) ensam


hittat ditt naturliga tillstånd?!

det som inte får vara varsomhelst

vilket närsomhelst skulle ge oss kaos


förlägger sina fötters bortrusande panik, precis uppväckt?!

i händerna på våra väktares trygga säkerhetsmekanismer


förvirrar mitt medvetande?!

om hur medveten mannen (knappast) är






...eller som jag skrev först, mer direkt relaterat :

Mitt i trafiken knallar en man omkring i bara kalsongerna. Gången ser ganska avspänd och mycket målmedveten ut, men vet inte hur närvarande eller sjuk han må vara. Går i sömnen gör han i varje fall ingalunda, för när en polisbil plötsligt bromsar in så sätter han fart likt en 100m-löpare bort mot Vågmästareplatsen, under uppmaning att stanna.


Spontant tyckte jag synd om mannen att han inte fick gå så, men min inställning är ändå att han måste stoppas från att bidra till allmänt kaos. Mer för hur/var han satte sina fötter, längs vägens mittren, än för den ringa graden kläder i sig. Karneval eller reklamskyltar brukar man ha chans att förbereda sig på, men här kunde väl vemsomhelst tappat fattningen om ratten...





0W0

Inga kommentarer: