5 mars 2016

låtsas spela kollektivt på privata lopp

eller vice versa?


Jösses så travhästarna superskrällar vid Sundsvall, en 86-oddsare vann! Var på väg lämna in lite V75 på nytt, men lika gott bara kolla. Ingen vann av mina darlings. Brukar varken spela på storfavoriterna eller skrällarna, och nu vara det bara såna ytterligheter som kammade hem. 

Låtsades däremot tippa, sju olika systemrader som jag i sin tur lät symbolisera genom bekanta personer. Satsade fiktiva pengar; känns faktiskt mer roligt än desperat. Påminner om alla ensamma sport-lekar från barndomen där jag föreställde mig vara olika spelare. 

Kör ibland på samma vis privata melodifestivaler med gamla låtar, även tävlingar med texter eller bilder. Imorgon får jag låtsas vara någon som tippar på Vasaloppsåkarna :-)



0W0

Inga kommentarer: