24 juli 2020

Rondell 16 : Cyklisk Service på Spåren

....tycks min tillvaro ha kommit.
Bägge dessa 100-ordare från samma Dröm idag....


 
Tydligen har de lagt spårvagnsspår längs varenda tvärgata i centrum. Mest märkliga är att det funkar utmärkt. Plötsligt kan man åka längs Drottninggatan, välja diverse turer bortåt Kungshöjd. "Där är likafullt folktomt annars" försvarar sig en förare. Och proppen i Brunnsparken har släppt! Vet inte om dethär en mardröm eller sköndröm - ivf ingen sanndröm hoppas jag?! Har hållt mig hemma från stan under två veckor, så icke kunnat kolla. Drivor av vägarbeten förekommer visserligen även i drömvärlden. Blir inte desto mindre förvånad huru spårvagnarna med kort varsel börjat svänga in på tvärgatorna, såpass smidigt. Likt hästdroskor genom historien i galopp?!
 
 
 
 
Emellertid bunten med hundratals brev återstår att utbäras. Måste ske borti vanliga villa-labyrinten. Likt förbannat ligger sista adresserna i city. Kuvertet ser ut som en servett. Numret stämmer med kiosk-luckan. Expediten borstar dock ned brevet i papperskorgen. På brädet ligger redan hela buntar servetter med samma tryckta adress. Tillräckligt?! Däremot behöver vi ekiperas. Medan min kamrat utbyter erfarenheter med föreståndarinnan, passar jag på låna butikens toalett. När låst upp dörren igen har jag tydligen cykeln att kånka på. Lyckas leda den längs lyxklädesplagg plus tillströmmad kö. Fasar få utskällning. Ingen reagerar negativt på mitt oförutsedda medförande av cykel härinne.
 
 
 
 
 
 
inräknas även såsom Matris # 15
 
0W0

Inga kommentarer: