16 oktober 2016

Fallet med den Hängande Flygbussen

Gestaltningar av mina nyligaste drömscener
någorlunda överensstämmande
delvis ifyllda utifrån vaken fantasi



Uppträda det trodde jag mig bäst se Stefan A.

Stod i stan med reptrick som förstärkte ord han sa

Kameran min svepte andlöst nyfiket längs scen

Olöst gåtan blev - ty bussen skulle forska ben



Tanterna förtjusta i en trädgård rysligt brant

Öppet blott på vintern - kunde knappast vara sant?

For igenom grottor, klövs vårt sällskap likt ravin

Återfann min mönstringsorder hård, fast på latin

(Snön förmådde lindra, och choklad som medicin)




Skyndade sig pappa från parkering upp till oss

Fastna' dock på genväg, hängde stupränna, ej loss

Där jag också hängt som snö, men måste nu med plan

Bara släppa greppet först, sen flyga över stan



Vänthallen emellertid var sprängd, där trappan gått

Man fick rulla väskorna likt tärningar så smått

(Fann vår korridor svagt lysa mellan lila / grått)

Insåg staden utgjorde ett universitet

Långkalsonger nedpackats för utflykt till planet






inräknas såsom Sleipner nr 4
....i spåren av den åttafotade hästen som Loke såg till att skapa....


0W0

Inga kommentarer: