28 oktober 2016

Hur i Mitt Hus Rollpersonerna från VARUHUSET skulle vara placerade


symboliskt avsett, som jag upplever dem nuförtiden
som möjligtvis säger något om mitt psykologiska tillstånd

i ett urval av de 22 roller
som berör(t) mig starkast
och/eller fascinerat mig mest
(borträknat sista säsongen som jag sett minst)



på Verandan

Sara Forss
(Katja Blomquist)



genom Porten

Daniel Forsell
(Henry Bronett)



längs Hallen

Conny Rudberg
(Rico Rönnbäck)



i Köket

Richard Zetter
(Ulf Isenborg)



i Arbetsrummet

Margareta Öhman
(Christina Schollin)



på Toaletten

Ylva
(Görel Crona)



i Städskrubben

Ruth, Richards Mamma
(Margreth Wievers)



i Finrummet

"Pelikanen" Jens Josefsson
(Fredrik Ohlsson)



inuti TV(rummet)

Tina Martinsson
(Sharon Dyall)
alternativt Skivproducenten



på Taket

Frank Lundholm
(Stefan Ekman)



i Trappan (på väg ner)

Lennart Berggren
(Willie Andreasson)



i Källaren

Erik Eriksson
(Heinz Hopf)


i Lönnrummet

Greger Zwick
(???? ????)


i Trappan (upp igen)

Kommissarie Palm
(Carl Ivar Nilsson)



på Vinden

Waldemar
(Leif Liljeroth)



i Klädskåpet

Ingrid Persson
(Lena Endre)



i Sovrummet

Cecilia
(Sara Key)



på Balkongen eller Terrassen

Karin Forss/Lundholm
(Marika Lindström)



i RedskapsSkjulet

Bengt Persson
(Bertil Nordström)



i Lekstugan

Jonas Lindgren
(Johan Hedenborg)



i Trädgårn

Rune Hägglund
(Lars Lind)



utanför Trädgårn

Maria, Carlos fru
(Pilar Mainer)




0W0

Inga kommentarer: