18 mars 2015

FjärrFriseringen - klippt över internet?





Drömde att jag hade klippt mig på distans. Tydligen var det möjligt?! Dvs utan att vara personligen närvarande under själva klippningen... För här stod mina händer nu och höll i mina färska, gamla hårtussar. Någon hade paketerat dem i diverse plastpåsar, sådana med förslutningsbar kantlist. Precis som om hårslingorna skulle ha varit naturgodis, medicin eller djurspillning, kanske unika verktyg eller avtryck från något detektivarbete. Höll på att blanda ihop hårpåsarna med tusen kuvert och mappar som mina fingrar försökte få rätsida på. Hade ej haft tid att besöka en frisör mitt under sorteringen. Så mitt huvudsakliga behov hade uppenbarligen sänts vidare automatiskt, till någon exekutiv instans. Fick inget grepp om klippningen hade skett över internet - än mindre huruvida hårpåsarna hade teleporterats till mig. Hade inte ens minsta minne av att ha bokat tid någonstans. Fast vad spelade den faktiska processen för roll nu när den redan var färdig?! För min arma skalle skulle väl knappast fortsätta att friseras...? Det enda jag direkt kände mig missnöjd över var kulören. Hade jag verkligen haft sådant vinrött hår?! Mitt på soliga förmiddagen och allt... När jag vaknade var min första tanke att man kanske borde ta patent på idén - klippning på distans. Men det är säkert försent nu, emedan någon driftigare person än jag redan läst min text...








0W0

Inga kommentarer: