28 januari 2013

Snöfarare Runt Sommartimmer

DrömExteriör nr 4
samma mönster som i många av mina drömmar






en annorlunda natt skulle tidningsutdelningen ske på skidor

var redan de långsmala bland oss ute i spåren


måste jag i många lager rota mig tillbaks arton år, ända till militärtjänsten

försöker få rätt antal strumpor att passa i pjäxkängorna


sen framåt sjusnåret stöter jag på en av söndagstjejerna

avslöjar hur snön redan försvunnit från viktiga ställen


har radhusen förvandlats till en sommardunge av timmerkojor

låtsas jag känna till vilka som motsvarar de vanliga kunderna

och vilka som spelar på tok för ogamla tongångar


ska själva anläggningsansvariga damen ha sitt ex i någon av de knepiga luckorna direkt i omklädningshytten


allt brantare inåt stan leder gatorna, genom andras distrikt

flyter jag blint runt med dubbelt så fylld kärra som någonsin

ingen aning om vart vare sig skidorna eller tiden tog vägen








wWw

Inga kommentarer: