17 oktober 2017

Terminal nr 18 : Labyrintens Nav


Drömsekvens från förra veckan, som jag redan vid uppvaknandet insåg skulle etsa sig fast i minnet, trots samma glidande byggstenar som hos många av mina abstrakt konkreta drömmar 
 


Ska vi högt klättra längs stenskulptur bred?!

Står där likt dammluckans dörr

Kompis försöker mens jag följer med

Oklättrad - fast klarat förr?!



Bakom den sträcker sig tågspår upp rakt

Måste jag finna station?!

Alltmera vilsen i främmande stad

Färdig blev min kompanjon?!



Strax ser jag mitten av gatornas nät

Där trappans tunnel upp lett

Om kunde min kropp blott ta sig in dit?!

Hur rakt än går blir det snett



Frågar två flickor hur man kommer fram?!

Visar de skrattande lätt

Så! nu kan tågtur precis hinna hem?

Njä, från fel stad jag allt mätt



Trodde oss närheten av Göteborg

Dock här är dansktyska fält?!

Hiskeligt länge tills når trygga torg

Kommer få jobbspark och svält?!



Som om nu tidsbristen icke var nog

Stoppar mig glatt nån polis?!

Andra fall uppskattar gott jag hans knog

Men måste ur mardröm, please?!




0W0

Inga kommentarer: