8 oktober 2017

Djurskogens Stadsnärmande Julmarknad

[Lucka 2] i Höstkalender
att fabuleras vidare varje söndag
(som tenderar bli varannan måndag)


Ragnar Rådjur :
-Vi skall åka på julmarknad i år! Vilket resmål har ni helst på era hjärtan??

Sara Hara :
-Jisses så mysigt!! Prag blir perfekt, och Riga känns spännande, kanske ändå Krakow vore vackrast...

Veronica Räv :
-Visst, hoppas vi får snö över spirorna?! Varför inte någon varmare väg?!

Hugo Ugglo :
-Har inte tid med jul nu... Knappt öppnat ens den roligaste bland böckerna jag fick förra året. Ligger många månader back.

Sara Hara :
-Samma här! Upptäckte precis jag glömt plocka bort påskpyntet... så allt får stå kvar.

Veronica Räv :
-Jag kör nog höstlöv som påskpynt denna jul ;-) Värsta guldglansen ju!

Ragnar Rådjur :
-Bespara oss ironierna är ni goda!! Behöver komma fram till gemensam stad.

Sigurd Sköldsnigel :
-Jaså minsann, är vi tillräckligt gamla att besöka julmarknad nu?! Trodde pensioneringen låg ljusår bort...

Veronica Räv :
-Din pension ligger i Alaska. Min ligger i Dallas - eller snarare som rysk docka i all världens sängar...

Liselott Spindelnät :
Hon är mullvadsspion, bara så att ni vet det!

Sara Hara :
-Hur menar ni nu?

Liselott Spindelnät :
-Äsch, hon har ingen aning själv ens en gång! Alla vägar bär till Rom, men jag röstar på Rio.

Sigurd Sköldsnigel :
-Förresten grattis på namnsdagen förra helgen!

Ragnar Rådjur :
-Tackar tackar :-) Somliga förslag verkar bokningsbara. Mer konkreta önskemål?

Felicia Fladdermus :
-Flyger helst till Valencia eller Lissabon, med utflykter till Venedig eller Versailles - förmodligen för luxuöst för er?!

Gerhard Grävling :
-Ingalunda! fast en Schweizernöt eller Budapestbak smakar nog bättre än Luxemburgare?

Älva Älgskog :
-Låter skönt hela paketet, men jag har fortfarande hand om skolungarna långt in i december, allra minst ledig vid Lucia...

Hugo Ugglo :
-Skulle gärna höra med rektorn om studieuppehåll - törhända förkorta sommarlovet en smula - så får jag snarast tillfälle att fördjupa schackpartierna med matematikmagistern.

Älva Älgskog :
-Du, jag tror inte på de tomtegubbarna! Dessutom är mina ungar där för att lära sig allt de förmår, innan Jesus föds igen...

Gerhard Grävling :
-Ja jävlar i min grimmska skogsgränd! Gott nog med någon av alla de tyska - där får man både rejäla skrovmål och tidlösaste julmyslyktor. Samt i bästa fall en grotesk saga därtill?!

Ragnar Rådjur :
-HAGA då?! Skulle vara härligt att få hälsa på hos Albert & Herbert, medan de ännu lever...

Sara Hara :
-Haha, jag älskar deras kalender!! Kul att ha en häst vid sitt hus i stan!

Veronica Räv :
-Så mysigt att få tapetsera in sig... bara för att skära ut sig ur kvällens lucka.... och sedan äntligen duscha med snöslask?!

Sigurd Sköldsnigel :
-Helst icke Alaska, kan bli en smula kallt. Och jag trivs bäst med kullerstensgränder...

Liselott Spindelnät :
-Ingen som vill fira advent i regnskogen?

Sara Hara :
-Oerhört nice uppslag! Den brasilianska då eller på Borneo, kanske både och?!?

Ragnar Rådjur :
-Snälla, låt bli att åma er med larvtrams! Varför inte välja gamla hederliga Lasse Palmas?!

Hugo Ugglo :
-Jag är väl ingen kanariefågel heller?! Fyller faktiskt 101 och har sett samtliga dessa dödstrista uppslag oändliga gånger...

Liselott Spindelnät :
-Instämmer tillfullo! Kontemplerar hellre över en halv haiku, än jag reser med någon av er kaneldränkta träbockar, ej ens till småländsk håla för allt guld i världen.

Sara Hara :
-Riktigt finfin idé! Har jämt velat besöka Småland... för där kan man komma ända till Amerika har jag hört!!

Sigurd Sköldsnigel :
-Vad skedde med Krakow? Har den kakan redan krackelerat? Skulle helst dricka lite Kafka på hotellet före vi bestämmer oss....

Ragnar Rådjur :
-Utmärkt, då spikar vi Prag!

Hugo Ugglo :
-Prognosen är underkylt snöfall med retro-progressivt värmande familjeband.

Felicia Fladdermus :
-Låter fantastiskt smaskigt! Vi skall säkert hitta dit...

Liselott Spindelnät :
-Blir ruggigt glöggigt bra!!

Gerhard Grävling :
-Klockrent! Och tar både Berlin och Dresden på vägen hoppas jag?!

Älva Älgskog :
-Jo jo, men Jokkmokks marknad då?! - om ni orkar vänta till februari...?

Veronica Räv :
-Nu skall vi givetvis fortsätta hagla förslag... när trådarna precis kom på plats.

Sara Hara :
-Alltid härliga kulisser i Prag, de har outsinliga skåp med lite av varje i...

Hugo Ugglo :
-Luckan rymmer icke ett glitter mer nu! Skall hinna kolla inkorgen och googla lite också.






0W0

Inga kommentarer: