13 oktober 2017

Jacka # 4 : Nöjd med Mycket



sålänge lampan lyser är jag nöjd

sålänge datorn funkar är jag nöjd

sålänge magen påfylls är jag nöjd

sålänge hjärtat jobbar är jag nöjd

sålänge du finns kvar här är jag nöjd

sålänge minnen lever är jag nöjd

sålänge rollen spelas är du nöjd

sålänge trygghet delas är han nöjd

sålänge frihet skyddas är hon nöjd

sålänge dött pånyttföds är jag böjd

sålänge vinden vänder är du nöjd

sålänge jackan håller är man nöjd

om inga fickor fattas är jag nöjd

sålänge nöjdhet prövas är jag töjd

sålänge solen skuggas är jag nöjd

sålänge kjolen klär dig är jag nöjd

sålänge benen bär mig är jag höjd

sålänge bussen avgår är man nöjd

sålänge jorden svävar är du plöjd

sålänge orden snurrar är jag nöjd

sålänge dörrar döljer är nån nöjd

sålänge hissen öppnas är jag nöjd

sålänge posten kommer är Ni nöjd

om någon lucka saknas är jag röjd

sålänge maten smakar är man nöjd

sålänge möten väntar är hon nöjd

sålänge drömmar kvarstår är jag dröjd

sålänge döden dansar - vem är nöjd?

sålänge världen andas är hon nöjd

sålänge regnet upphör är han nöjd

sålänge boken börjar är jag nöjd






eller möjligen inräknad såsom ingen 22

0W0

Inga kommentarer: