29 juli 2013

Huru Djur snurrat mina chakran


Somliga som jag dessvärre aldrig mött, somliga som jag inte så gärna skulle stöta på, somliga som jag umgåtts nära med, somliga som jag bara sett på film, somliga som mest framträtt i mänsklig skepnad, varav somliga animerade, somliga i form av leksaksfigurer - andra i rent litterära fabler...

...somliga såsom vilda - andra såsom omhändertagna, somliga såsom arter rent allmänt - andra såsom närmare bestämda, somliga som jag känt till sedan barnsben - andra som framträtt på senare dar, somliga mycket medvetna om min närvaro - andra förmodligen mindre, somliga såsom arketyper djupt inne i mitt huvud, somliga som plötsligt kommit rakt utifrån...


Relaterar dem här till varsitt chakra, som jag i sin tur zoomat in i sju chakra-delar. 7 x 7 = 49 sorters djur, där jag här koncentrerat mig på de relativt vanliga. Även efter ett par uppdateringar borde somliga vara glömda...?






BAS /ROT-CHAKRAT


Basens Bas-aspekt : ELEFANTER

Basens Köns-aspekt : MULLVADAR

Basens Mag-aspekt : BJÖRNAR (i viss mån IS- eller NALLE-BJÖRNAR)

Basens Hjärt-aspekt : HARAR och KANINER

Basens Strup-aspekt : BÄVRAR osv

Basens Öga-aspekt : sötvattensFISKAR såsom REGNBÅGSFORELLER

Basens Hjäss-aspekt : BERGSGETTER /STENBOCKAR




KÖNS-CHAKRAT


Könets Bas-aspekt : GRISAR eller VILDSVIN

Könets Köns-aspekt : KRÄFTOR inklusive KRABBOR

Könets Mag-aspekt : VALROSSAR alternativt PINGVINER

Könets Hjärt-aspekt : KÄNGURUR alternativt PELIKANER

Könets Strup-aspekt : MYGGOR och KNOTT

Könets Öga-aspekt : MUSSLOR o SNIGLAR osv

Könets Hjäss-aspekt : DÖDSKALLE-APOR (sådana söta som sitter på någons axel)




SOLAR PLEXUS /MAG-CHAKRAT


Magens Bas-aspekt : GORILLOR o ORANGUTANGER

Magens Köns-aspekt : SPINDLAR inklusive SKORPIONER

Magens Mag-aspekt : ORMAR och KROKODILER

Magens Hjärt-aspekt : RÅDJUR eller HJORTAR

Magens Strup-aspekt : HUNDAR (helst Collie) eller VARGAR

Magens Öga-aspekt : LEOPARDER och andra KATTdjur

Magens Hjäss-aspekt : ÄLGAR eller RENAR




HJÄRT-CHAKRAT


Hjärtats Bas-aspekt : HUMLOR

Hjärtats Köns-aspekt : MYROR

Hjärtats Mag-aspekt : HÄSTAR

Hjärtats Hjärt-aspekt : PANDOR alternativt ZEBROR

Hjärtats Strup-aspekt : CHIMPANSER

Hjärtats Öga-aspekt : KORALLER och ANEMONER (även SJÖHÄSTAR)

Hjärtats Hjäss-aspekt : LAMM




STRUP-CHAKRAT


Strupens Bas-aspekt : RÅTTOR och kanske SORKAR

Strupens Köns-aspekt : HÖNS även TJÄDRAR

Strupens Mag-aspekt : GRODOR eller GRÄSHOPPOR

Strupens Hjärt-aspekt : GRÅSPARVAR m.fl. tättingar

Strupens Strup-aspekt : FLUGOR och BROMSAR

Strupens Öga-aspekt : FLADDERMÖSS

Strupens Hjäss-aspekt : GIRAFFER




TREDJE ÖGAT /PANN-CHAKRAT


Ögats Bas-aspekt : EKORRAR

Ögats Köns-aspekt : FÄSTINGAR alternativt HARSKRANKAR

Ögats Mag-aspekt : RÄVAR eller GRÄVLINGAR

Ögats Hjärt-aspekt : SKALBAGGAR inklusive NYCKELPIGOR

Ögats Strup-aspekt : BLÄCKFISKAR

Ögats Öga-aspekt : AKVARIE-FISKAR

Ögats Hjäss-aspekt : ÖRNAR o UGGLOR o andra rovfåglar




KRON- /HJÄSS-CHAKRAT


Hjässans Bas-aspekt : SKÖLDPADDOR

Hjässans Köns-aspekt : FLAMINGOS

Hjässans Mag-aspekt : FISKMÅSAR

Hjässans Hjärt-aspekt : VALAR samt DELFINER

Hjässans Strup-aspekt : PAPEGOJOR plus inte minst UNDULATER

Hjässans Öga-aspekt : FJÄRILAR

Hjässans Hjäss-aspekt : DUVOR












eLe

Inga kommentarer: