9 november 2011

Eva (närmare tjugo år gammal dikt)

framplockad lyrik från hösten -93 då jag blev arton år (omkomponerat från spridda skisser o tillfört/avskalat några ord)




du drömde i din spegel
hur jag brukar drömma om dig
inuti en tjej
skimret av någon sorts frukt
blicken du aldrig var orsak till
syndiga, pinfärska stråkoktetter
blåröda stimulanseffekter
överskrides gränsfall
neuroser blir metamorfoser
vill vara naken med dig
på bänken, jag sitter på den
bara luft i dina ögon
som är källan innanför träden
kärnan i hennes äpplen
står jag där och dricker
silvervälling ur dina bröst
du älskade mig aldrig
i min hittills bästa höst
som en sommarsång helt utan ände
liknar det vilda du inom mig tände
och kände när blickarna myste
du visste att vi skulle mötas
för dimman i dina ögon den lös
hörde träden ropa från framtiden
hade du blivit en kvinna
såg du mig som en man
förstod vi att löven i livet brann







wWw

Inga kommentarer: