21 november 2011

Einsteinium i Relativt Evigt Rum

ännu ett grundämne (nr 99)
i den uppskattade serien [Kemisk Kärlek]
från förra julen, fast skapat nu då
det 21:a porträttet






är jag Einsteinium

?!

en relativt förtätad
och glömd liten tid
i ditt eviga rum


en + en = sten

i - strålande fantasi = A


Es ist.

Såsom varandes grundämne nummer 99
är jag nästan hundra
på min vilja att älska dig ännu
ett helt ljusår närmare







alltid. Blott när du har så obarmhärtigt bråttom
så du tror att solen
endast lyser här
och nu

har min kärlek redan krökt sig, bort
ur vår bana
i superuppstressad lust till
så många fler än dig

((isoleras jag
i mitten av förra seklet
av Albert Ghiorso
blir ett elektrifierat hjärnsläpp
i tryckkammaren
en väte för mycket
just som det största geniet kilar vidare...



...sen kom Nico med sin lugnande undergrunds stämma
även hon bytte mark från sin tyska till New York
tyngre än Californium
höll alla artisternas hastigheter vid liv))


Relativt radioaktiv
en uraktlåten aktinoid
konstant instabil

åkte jag framtida Instamatic mot dina blickar
icke nickande
kör du forntida fotoner från min pickadoll
kanske klickande

på en kurs
i hur man bäst kolliderar



nöjd men ej liknöjd

Entusiasm X förhoppningsfullhet = en sjujäkla Energi

eller två









wWw

Inga kommentarer: