30 juli 2011

senaste året i svartvitt - helt enkelt dubbelt

här där stagnation och utveckling
tycks löpa parallellt (utan att mötas)

under sommar-vinter-sommarn 2010-11
har min horisont inneburit :




Ensamhet som jag trivs mer och mer i, får tid för alla privata studier

Frustration över att jag så sällan försöker fortsätta relationen med någon bland alla lovande kontakter som ligger samlade som i en konservburk



Behagligare tillvaro än vanligt, inte minsta katastrof har egentligen utspelat sig

Intensifierad oro att bli utsatt för främmande människors våld eller hån (eller bekantas ogillande), med många manövrar för att undvika riskerna



Rutinernas trygghet känns mer o mer värdefull

Omskakande perspektiv känns mer o mer värdefulla (på film)



Tilltagande uppskattning av manlig pondus och hårdare tongångar, medan jag förr oftast föredragit flummigt och mjukt

Alltjämt växande kärlek till mystik och gränsland, fastän jag nu vill konkretisera saker så långt det bara är möjligt (-för att det ändå är så svårt att fokusera?)



Söker gärna pressa in min skenande fantasi i detaljerade strukturer

Lika svårt som vanligt att följa scheman, när jag/någon väl gjort upp dem och skall genomföra det hela



Syrran har äntligen fått barn, i samma veva som fysiska distansen till mina föräldrar blivit alltmer långvarig

Tycker jag blir alltmer lik mina föräldrar och deras sätt att förhålla sig till tillvaron (aldrig riktigt tillåtit mig det i deras närvaro)



Arbetsplatsen har slutligen ändrats, vägarna till o från går längs nya cykelbanor

Har ännu mindre planer än nånsin på att byta arbete eller söka leva på det jag helst gör



Kulturella upptäckter av alltmer skiftande art, fler än jag nånsin hinner smälta, ritar kartan så full av sammanhang som jag aldrig ens kunde inbilla mig

Samma visa dag in och dag ut



Stegrad matglädje, inför alltfler olika födoämnen, sällan sinande hunger

Fortfarande dras jag till favoriter likt droger, från ena perioden till nästa



Tanken på att smekas mm med en dam känns allt skönare

Viljan att verkligen göra det tycks alltmer frånvarande (märkligt nog i takt med att möjligheterna ökat)



Blir lättare trött (övermätt) mitt i brinnande aktiviteter, som om de inte längre betyder något

Fortsätter hemskt gärna oförtrutet en stund/dag/månad senare (=sund balans?)



Jupiterska drömmar om oändligt varierande livsformer, i soligt grön regnskog

Saturniska ritualer av kyligt lila djup, längs karga gamla gränder







777

Inga kommentarer: