2 oktober 2010

en rock om En Rock i Velinga

010

En av de värsta låtarna som någonsin gjorts :-) Eddie Meduza är mannen bakom, på västgötsk [westgotisk] dialekt som han hanterar bra även på andra nidvisor. Lyriken nedtotad av mig, som jag tycker den låter i lurarna, i brist på nätmaterial för detta mästerverk... Var hemskt roligt! Sångaren velar bort sig perfekt emellan varven. Och bandet som refereras till i början [av den fingerade svensktopp-pepparen] diggade jag när jag var fem år.




[Ok, Olsson!
Bandet rullar.
Tänk nu på att det är Bröderna Djup du ska slå ut här!]


En rock i Velinga...
En rock i Velinga...
En rock i Velinga... [A, det är bra!]
En rock i Velinga...
En rock i Velinga...
En rock i Velinga... [Å så lite mer feeling på...]
En... eh...
En rock i...
En rock i Velinga...
(Vi tar en rock) rock i Velinga...
...i Velinga

vers

Jag var ute häromdan och skulle köra skit
och fick se nåt på vägen och gick dit
Den låg slängd över en gammel stock
Det var en gammel gröver rock


En rock i Velinga... [Bra, Bra, Jättefint!]
En rock i Velinga...
En rock i Velinga... [Å så lite grejer också!]
En rock i Velinga... [lite grejer!]
En rock i Velinga...
En...

[Och så kom igen, sista versen nu!]

...i Velinga... [Feeling, feeling!!]
En rock i Velinga... [Jävla häftigt alltså!]
En rock i Velinga... [JA, BRA!!]
En rock i Velinga (pojkar)... [JA JA JA!!!]
Massachussettes!
[JA, JA...]
...i Velinga, Velinga, Velinga... [Fy fan vad häftigt alltså!]
...(Kom igen pojkar) en rock i Velinga...



-Vad tyckte du, Ejnar...?
-Var för jävla bra!
-Var för jävla bra!









010

Inga kommentarer: