7 juni 2020

AHA-upplevelse # 3 anbelangande Beatles


Tänk så lite jag visste om dessa skalbaggar under min barndom! Trodde rentav det var Ringo som sjöng Back in The USSR, fastän han ingalunda ens spelade trummor där. 

Hörde en textrad som "that tortoise always on my..." istället för "that Georgia's always on my..." när jag nyss måtte lärt mig vad sköldpadda heter på engelska (dock ännu obekant med existensen av såväl Ukraina som många amerikanska stater). 

Även Lady Madonna trodde jag mig höra Ringos sköna stämma göra. Tills pojken började förstå hur McCartney behärskar minst två olika röster... somliga får dem till fyra. 

Eftersom jag upptäckte Beatles på 80-talet, förekom inga lättillgängliga filmklipp (än mindre nåt nätwiki) där jag kunde kollat vem som sjöng/spelade vad. Så de blev i viss mån fantasifigurer.




0W0

Inga kommentarer: