19 januari 2019

from Tomiro's Book : Tuesday 19:th of Yani 2049



Strange morning, Tomiro!?! From one minute to next you felt nine minus degrees being transformed into eleven plus. This winter ends and begins, ends and begins; like we have nothing else to do but fighting. Well, we humbly just reflect your deepest desires. You try to steer that magnetic bike through snow and flowers, ice and sand, cross rivers and lava, gravel and plastic, all during same work shift. Recently you put spring-green animals inside a dark chocolate box - wishing the opposite relation would've been true?!? Searching for "Tomiro" on vaettirnet, you don't find yourself (not on first ninetynine pages).


= alltjämt en Historia gjord av Hundra Ord.




och så från min kommentar annorstädes :

Kanhända har vi/du/jag anat detta vättemässiga nät länge... minns inte riktigt nu. Vaettirnet kom hursomhelst att utvecklas rejält sedan internet gick om intet, i samband med att mänskligheten började dö ut kring 2033.

Yodå, även jag måste cykla genom de allra flesta väderlekar, om än långt ifrån lika hastigt skiftande som 2049. Faktum är att jag igår morse kände ett plötsligt varmt vinddrag mitt i minusgraderna - som om våren var på inträde i samma minut. Aldrig upplevt nånting liknande! Möjligen hade det att skaffa med fjärrvärmen vars aktuella problem ett flygplan hade sökt lokalisera el dyl halva natten?!?!




0W0

Inga kommentarer: