14 januari 2019

Förebyggande Efterkyld




Har ej haft nån förkylning på ett drygt år 😊 Det har jag tänkt meddela i flera månader, men vill inte skryta för ofta 😇 Fast nu känns det som att trots allt en lindrig variant är på g...
 
Förklaringen tror jag består mest av (förutom C-vitamin) D3+K2 i kombination med motion minst fyra timmar per dygn, utomhus 🥶🥵 i allt från iskallaste till hetaste luft. Därtill börjat andas rejält genom näsan 🤐 nästan uteslutande 🤥 som sägs filtrera baciller osv. 
 
Svaret skulle kunna varit att jag så sällan umgås i de tätaste grupper - fast det tillhörde ju heller ej vanligheterna under mina hostiga år 🤫 Snarare blir spårvagnarna alltmer obotligt trånga... så utöver cellskräck torde jag fått snuva varje månad - ifall förr i tiden vore nu 😵🤣







Inga kommentarer: