1 januari 2019

Nitton Ett



Gott nitt nytton !!!!!!!!!?!!!!!!!!!


om ni så än har varit ute i lysande natten

och försökt sudda bort aderton

med nya vansinnes stormbyar

eller blott suttit hemma och

filmmyst som jag med avsevärt

äldre stjärnstoft !?!


...nästan varje gång som snooze
trycks in av mig idag
så tycks jag drömma om samma
podcast som kanske existerar
ty kvinnan fortsätter intervjua
sitt barn eller vem det nu är
med chockerande upplysningar
mitt i lugnaste grusknaster
som solig änglagård
liknar bägge någon
månne svenskan i norska serien "En Natt"
och signaturen är lika skön
fast avsnitten heter bara nummer
typ nitton och arton
och min kamrat försäkrar att de finns
vilket jag ömsom tvivlar och tror på
ända tills kroppen kravlat upp
och dykt ned i datorn
kan konstateras torrt
att varenda samtal var min fantasi
lika ensam som igår
firar jag min fortlevnad
med flera glas vatten och
ännu mera nyttiga godbitar



0W0

Inga kommentarer: