24 oktober 2015

Rubber Soul, glimt 6 : Den Sköna


inspirerad av GIRL by Beatle Lennon.
Följer här samma versrytm. Förvrängt de flesta innebörder [leave her = höstlöv] fastän näst intill översatt vissa bitar. [ingår i SkalbaggeSjälens GummiSulor] Och ikväll körs Beatle Day i Göteborg!!




[första versen]


-Är här någon som förmår sig läsa min historia?

Inga strofer handlar just om dig

Hon försvann innan jag hann få ned nån promemoria,

smälte bort som vissnad timotej


Åh, smör, smör!!
Mmmmmm...
Smör, smör!!



[andra versen]


Så jag drömmer hur vi valsar runt bland hårda höstlöv...

Ben mot ben vi faller lätt omkull

När hon spelar på tromboner, fastän jag är tondöv

hör jag varje klang för hennes skull


Åh, gul, gul!!
Grrrrr...
Gul, gul!!



[stick]

Go' och galen tjej
Hon gillar dig, hon avskyr mig
som connaisseur?

[Tittut, Titti!!
Tittut, Titti!!
Tittut, Titti!!
Tittut, Titti!!]

Ser du hennes franska barm
briljerar hon med rysktysk charm,
berör
kulör
primör
i kör

Åh, smör, smör!!
Mmmmmm...
Smör, smör!!




[sista versen]


Vem berättade att njutning leder mest till smärta?

När skall jag ta råd av sådant nys?

Vi förflyttar hela världen bara för en ärta,

sliter ont för lördans söndags mys...


Åh, gud, Gud!!
Grrrrr...
Gudinna!!






0W0

Inga kommentarer: