5 oktober 2015

Rubber Soul, glimt 10 : Den Drivna


SkalbaggeSjälens GummiSulor, tionde biten, inspirerad av DRIVE MY CAR by Beatle McCartney. Har sällan gillat bilar o motorfordon, men jag gillar flera personer som gillar bilar o motorfordon.




frågar flickan : vad helst vill du bli?

svarar pojken : får ej köra bil...


blinkar kvinnan : kan strax byta fil...

men sen menar mannen : vi gör en deal!




Baby, kör min motorhoj!

Hårda bud men ack så skoj!!


Tjejen, kör mitt växel-lok!

Bläddra bak & fram i bok!!


Darling, kör mitt dataspel!

Trehjulingen går på el...


Älskling, kör min karusell!

Smält ned alla ljus ikväll!!


Snälla, kör min luftballong!

Just slängt bort hel konkarong


Fröken, kör min folkvagnsbuss!

Plats för både kram & puss!!


Pinglan, kör min pansarvagn!

Plötsligt säger livet PANG!


Vännen, kör min ambulans!

som om döden aldrig fanns



Bip bip... Bip bip... Hjälp!

Bip bip... Bip bip... Hjälm!

Bip bip... Bip bip... Hjälp!

Bip bip... Bip bip... Hjälm!



Gumman, kör min rull-gungstol!

snurrar som planet runt sol


Raring, mina rollerblades

skulle passa bäst på dig!!


Tant-troll, kör vår tandem-bike!

når varann med norrländsk spark??


Kärring, kör min rymdfarkost!

Bli en stjärna, skön som frost!


Sötnos, kör min monster-truck!

Motorn drar sin sista suck...


Honey, kör mitt tyngsta släp!

åter fyllt med äldsta skräp


Baby, kör min leksaksbil!

snart gått fem miljarder mil...




And Maybe I Drive You?!?!?




0W0

Inga kommentarer: