29 oktober 2014

Tänk om Ni vore ett N




Tänk om Ni vore ett N

- då hade Ni varit litegrann anonym


Tänk om Ni vore ett N

- då skulle vi kanhända ha känt varann


Tänk om Ni vore ett N

- då ville Ni väl inte vara den som är den?!


Tänk om Ni vore ett N

- då var Ni i varje fall någon


Tänk om Ni vore ett N

- nu kom du med ens innanför...


Tänk om Ni vore ett N

- Nej, jag ändrar mig nog till M

och ändrar mig igen


Tänk om Ni vore en N

- vänta nu, förresten...


Tänk om Ni vore en N

- då hade vi näppeligen pratat ren svenska


Tänk om ni vore fler än en

- då blidde ni mindre till bokstaven


Tänk om ni hände på CNN

den tiden när världen sändes genom antenn

- då tände ni mänsklighetens nyfikenhet


Tänk om Ni vore ett N

- nu anar jag nästan din identitet...


Tänk om Ni vore ett N

- då skulle vi äntligen veta vem?!


Tänk om hen vore Nina eller Glenn

- då hade du varit ingen annan än Nina

för Glenn har n:na i änden

mens Ni har finare balans


Tänk om Ni vore ett N

- då hade jag älskat Er än, kära vän!


Tänk om du vore ett N

- då kände ni dig kanske mindre ensam




wWw

Inga kommentarer: