24 september 2012

Schack igen, Vätte!




 

Vätte 83


Godnatt, vätte! Har du börjat fatta att du är världsmästare...?

icke blott i schackets matematiska materia

utan också i att motstå hela världens mind control

genom en fullkomligt privat, medveten hypnos

där rött och blått kan blandas som du vill

men som närapå drivit dessa hästar till vansinnets kant. Dock

undgick du i sista draget

att bli marionett åt din egen genialiska konspiration...




[...snarare än om mig handlar den (möjligtvis) om Bobby Fischer...? :]

http://www.youtube.com/watch?v=t094GritHYM 










Vätte 82



Din luva sticker upp ur kakelugnsluckan likt en kungakrona

Jag hör hur du bökar omkring någonstans därnere med pjäserna...


Varför spelar du schack med dig själv?!

Så gjorde jag också en sommar, gav alla jag kände varsin pjäs

men bjöd aldrig in någon kamrat att delta i mästerskapet IRL.

De hade kanske likställt mig med ett dammigt dataspel...


Vätte, skulle du vilja utsätta skådespelet för ett par solglimtar

eller vågar du ej ta risken att vi skall välja samma älvadrottning??













wWw

Inga kommentarer: