26 oktober 2022

Skiftande illusioner (gammal ny Adress)

ur min slumrande dröm i eftermiddags (före kursen i ukrainska) blandat med en lite tidigare dröm, som jag vill minnas intrycken nu

 


Svävar utanför min kompis

fönster - han syns rita - vinkar

alltjämt glad att ses, fast stress med

ny butik längs samma vinklar

 

Uppenbarligen Ukraina

har en buss just avsläppt oss i

Gamla höghus sköna, lugna

men ohygglig storm kring vissa

 

Går där utan rädsla, stolta

gäng studenter från teatern

nästan rakt igenom mig, fast

får hårt slängd lapp av mustaschen

 

Längst bort in bland stigens löv en

bläck-streck-kvinnas strumpbyx hägrar

Dock min zoomZOOMzoom har fångat

björn med ap-mask, solklart nära

 

När jag söker dubbelkolla

vilket brev som skall till våning

skiftar numret - ej mer nollan

når mitt öga ; halvt förvånad

 

Hittar vår grupps matsalong, men

måste först till toalett - var?

Visar sig va tolv, i marmor

Skikt av draperi - fint tvättat

 

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: