1 juli 2022

Trots Skilda Håll Nära Mitten

poetisk stafett varv 51


 

Tårtan delar mig itu;

splittrar oss åttafaldiga villovägar

 

instämmer fullgott hälften,

utspottar kritiskt resten

 

Riksdagskammaren framkallar snarkningar;

ur krigshelikoptrarna

sjunker jubel

 

 

 

p.s. Svarat på flera aktuella valkompasser. Såhär pass splittrade kan resultaten framstå. Enligt frågorna från Gbg Univ. via Aftonbladet blir min position närmare den faktiska mitten än något enda parti befinner sig.... Baserat på samtliga frågor i genomsnitt, som sinsemellan snarare drar åt extremt motstridiga håll. 

 

[Skulle dock se mig som längre ned än S i den vänsterkonservativa kvadranten, medan C anser jag drar åtskilligt mer åt det högerprogressiva "gränslösa hörnet" än vad modellens terräng anger.]

Oavsett vad procenten säger : Finns inget parti längre som jag instämmer mer än hälften med, och inget parti som jag är helt emot på alla punkter.... 

 

Så måste välja särskilt brinnande frågor - om det ska vara någon mening att rösta på någon. Dem som agerar som kompletta motståndare kan ändå få samma grad av sympati//antipati i min åskådning.

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: