2 juli 2021

Gotländsk Glimt #21 : Mur i Ring

Besöker Visby drygt tjugoett år sen förra gången... Trodde staden därinne skulle kännas mindre nu, men snarare tycks Ringmuren ha vuxit - mycket större än jag minns

 

 

Jag kunde drunknat i port

Jag kunde drunknat i valv

Jag kunde drunknat i tid

Dock nu jag drunknar nytt varv

 

Du kunde drunknat i strån

Du kunde drunknat i äng

Du kunde drunknat i blom

Dock nu du drunknar i blänk

 

Vi kunde drunknat i sol

Vi kunde drunknat i skur

Vi kunde drunknat i moln

Dock nu vi drunknar i mur

 

Han kunde drunknat i rauk

Hon kunde drunknat i sand

Han kunde drunknat i kalk

Dock nu hon drunknar i gränd

 

Man kunde drunknat i folk

Man kunde drunknat på plats

Man kunde drunknat i glas

Dock nu man drunknar i glass

 

Ni kunde drunknat bland lamm

Ni kunde drunknat ibland

Ni kunde drunknat i hav

Dock nu ni drunknar iland

 

Jag kunde drunknat i dig

Du kunde drunknat i mig

Man kunde drunknat i sig

Dock nu vi drunknar i oss

 

 

 

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: