27 juli 2021

21-i-Topp mest bekanta TOMAS

mao ingen bästa-lista, snarare dem jag jag förknippar mest med förnamnet Tomas, och som jag tycker mig ha flest intryck av (inga fiktiva personer medtages)

 

1

Thomas

min kusin

 

2

Thomas Di Leva

musikskapare och kosmolog

 

3

Tomas Tranströmer

(inklusive parallell poet Tomas Tidholm)

 

4

Tomas Söderlund

skrivarvän

 

5

Tomas von Brömssen

skådis

 

6

Tomas Ravelli

målvakt inom fotboll

 

7

Tomas Ledin

låtmakare

 

8

Tomas Norström

skådis

 

9

Tomas Halling

scenkonstnär och varitéartist (ofta brandgul)

 

10

Tomas Forser

teaterkritiker och litteraturvetare

 

11

Thomas Mann

ofantlig författare

 

12

Thomas Anderberg

skribent inom praktisk filosofi osv

 

13

Tomas Alfredson

regissör

 

14

Tomas Bolme

skådis (och ljudboksinläsare)

 

15

Thomas Kuhn

vetenskapsteoretiker (idén om paradigm)

 

16

Thomas Edison

uppfinnare (av mycket mer än glödlampan)

 

17

Thomas Funck

barnboksförfattare och röstgestaltare

 

18

Tomas Gustafsson

skridskoåkare

 

19

Tomas Wassberg

längdskidlöpare

 

20

Thomas Hylland Eriksen

antropolog

 

21

Tomas Arvidsson

kriminalförfattare (Enkelstöten, Dubbelstöten osv)

 

 

 

Bonus, som jag bara hört talas om :

 

Tomas "Tvivlaren"

en av Jesus tolv lärjungar

 

alternativt Tomas av Aquino

medeltida filosof och teolog

 

 

Ledsen om jag tillfälligt glömt någon uppenbar Tomas...

 

 

 

ZYZ 

Inga kommentarer: