30 mars 2021

PåskBrev till Haran från en FiskarDeckare

besvarar & söker svar genom spin-off på gammal stafettskriven påskkalender

inräknas även såsom andra avsnittet i fjärde säsongen 

av FiskarDeckarTrion, en meta-dokusoppa.

 

 

 

Hallojsan, Haran! Ragnar Harr här, ända bortifrån Öknen! Hörde talas om dina påskbrev på radion. Passar på att sända en hälsning i retur. Här sitter jag på en kamel och försöker fiska. Fruktansvärt långt ifrån dina sagolika skogstrakter!?!

 

Nåjo, du känner kanske ingalunda till min existens ens? Jag ingår i FiskarDeckarTrion, fast mina kompanjoner är kvar hemma i Hälsingland och dylika norrmarker. Nu sitter jag ensam i Gobi och spårar fisk. Det blir lätt oerhört ödsligt. Så kände behov att slänga ut en tråd... mens du likafullt söker allmäna besvaranden. Vet att du såsom varandes hare är lyckligt gift med en räv. Hur svårt var det att få era stigar att korsas?

 

Närmare bestämt heter du alltså Kristina, har jag snappat upp. Är du händelsevis bekant med Karolina Karp? Den kärringen ska föreställa en skarp kriminalreporter, samt är medlem i en annan sorts fiskardeckartrio med två lite rarare kvinnor vid sin sida. Det var K.K. som rapporterade om ditt mysiga pysslande med kollektiva brev i dessa tider.

 

Vi brukar mest bara bry oss om vad som sker i sjöarna och diverse forsar (eller ej sker). Emellertid gräs och buskar, bark och mossa, förefaller mig nu som rena djungeln av fuktigaste liv - jo, i jämförelse med all denna sanslöst uttorkade sand. I nästa andetag vill jag också säga : Har den äran på påskhögtiden, lilla hara där!!  Hoppas solen skiner över er ännu gulare men mildare än här?! önskar Bäste Herr Harr.

 

 

p.s. Vågar nog dessutom avslöja huru FiskarDeckarTrion medverkat i dokusåpan som din ugglevän Hans-Hugo nyss satt och spanade in. H.H. tyckte tydligen där hände hemska grejer och gick alltför vilt till. Fastän vi är människor snarare än djur - eller just därför? Jag råkade läsa Ugglons kommentar i forumet där våra tittare presenterar vad de nappat på.. Sedan la jag ihop ett plus tre, och fann inget aprilskämt alls i det faktum att ugglan Häggren umgås i dina kretsar.

 

Haharu, det är helt lugnt, jag skriver ingalunda för att utreda dina motiv på något vis - tycker bara det var roligt med Ugglons uppskrämda synpunkter... H.H. har ju hursomhaver en ofantlig bit kvar till Utturns kritiska inlägg. Den muttrande uttern vill stänga ned hela programet som vi förekommer i, och därtill beröva oss fiskelicensen. Tursamt nog förmår ingen göra något sådant från erat universum (utan skulle kräva att K.K. öppnade fler portar till eran sagovärld först....)

 

Oavhängigt hela historien, hoppas jag vi kan bli brevvänner i varje fall?!? Mina hederliga kumpaner hälsar också på distans, dvs Arvid Id och Jarmo Gärs. Fast jag har ännu ej hunnit berätta för dem vem Haran är - så det kan ju mycket väl hända att de bara gapar och tiger. Jisses, nu nappar det trots allt någon varelse här!?! Måste sluta skriva.

 

 

 

 

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: