23 mars 2018

Start 18.1 : Uppdaterat Torn

inräknas även såsom Myra 10



Snart skola vintern bli vår
och era slaskfrusna ensamheters motlut
få gott slut
tror vi såhär efter nyår


står äntligen hemköpta datorn
något högre än förra, susar svart och brett
med tomma inälvor

en klart klockrent ihopplockad VOX
inunder min halvsmarta, brokiga bokhylla
tuggar luft och bara väntar på

att produktiva nyckeln ska aktivera Fönster och

via samma gamla skärm
som en aldrig riktigt slocknad firefox
söker jag mig ut till
detta växande universum igen

genom varje dokument
i nät i nät
ett ännu mer ofullbordat varv



Drömde att du hade dött
plötsligt förmådde vi icke få minsta kontakt
fastän dessa spår hördes klart inspelade :
da-da, da-da, da-da, datorn

kändes dubbelt så förlamande märkligt
än varken syster eller jag kunnat ana
vi saknade dig lugnt men längre än någonsin


och hur jag hade en hungrig hare
som snart förvandlades till vildhund -
vände sig om mitt under omfamning
- har den snart slukat upp mig?!




0W0

Inga kommentarer: