29 juni 2014

Revolution nr 9 : i Ribban i Ribban i Ribban


Remix av utplockade rader ur mina texter från 2009.
Sammanrullningen inklusive urvalet är inspirerat av Beatles längsta stycke någonsin, näst sist på White Album.
Räknas som första etappen av min nittonde vita beatle.





nu eller nästan
omvandlingsbar RacerRepris
nu eller nästan


Vi har räknat alla gånger som du gått ut
genom dörren. Du har gått in igen
fler gånger
än du har gått ut. Utomhus är det
juniregn nu,


varje gång rytmen har fullbordat nio
varv vidgas
takkupolen ännu en glimt



                                          nu hamnar bara längre bort


Låtarna var sedan längesen
färdigspelade. Musiken hade fastnat
i ett mellantillstånd
efter slutet
före början.





ibland kan vi spendera
mitt liv
igen
igen
Jag har en ny stad
]inside the Room[



          then straight out of time
          she sucked the now


är nu universum samma
          omvandlingsbar RacerRepris
är nu universum samma



Som liten fick jag nio siffror
möblerade hela världen med dem
                            tills nu jag funnit sista siffran
och allt måste göras om igen




efter slutet
nu eller nästan
fullbordat nio varv vidgas
in och ut och in igen
före början.





909
 

Inga kommentarer: