25 oktober 2012

Minnas vad jag vill


Har till sist följt flera livsutvecklares råd och skaffat en gammal hederlig skrivbok för hand. Hur många år sen var det jag skrev ner saker på ett samlat ställe (förutom i datorn)?!? Det bidrar dessutom till att jag sitter vid köksbordet och äter för första gången på månader. Rumsuppfattningen blir en smula annorlunda.

Tagit mig åter an de tio problemen och tio målen som kurs i Mind Control rekommenderar att nedteckna. Max fem ord för varje punkt... Sedermera skall problemen transformeras till intressantare utmaningar, medan målen skall bli visuellare visioner. Riktigt dit har jag inte kommit ännu, efter två omgångar, men gjort dem något konkretare. Processen ser just nu ut såhär:



Problem (...utmaningar...)

1. Finns för mycket intressant
1. Välja (bort) vissa studieobjekt

2. Synka med potentiella vänner
2. Bestämma passande möten

3. Hitta bästa resmålet
3. Veta mer om resmålen före

4. Göra sakerna varje dag /vecka
4. Ta sysslorna långsiktigt

5. Känna mig bestämt handlingsinriktad nu
5. Minnas min vilja närsomhelst /överallt

6. Oro inför övervakning eller utfrysning
6. Kunna hantera kollektiv inblandning

7. Bygga upp förtroenden konstant
7. Ta vänskap /kompanjonskap på fortsatt allvar

8. (Åter)berättande tar tid från upplevande
8. Synka upplevande med (åter)berättande

9. Avsluta saker i god tid
9. Redan värdesätta nästa aktivitet

10. Ta emot ännu mer information
10. Assimilera information i lagom takt




Mål (...visioner...)

1. Fördjupa mig tillräckligt
1. Känna några ämnen på djupet

2. Utbyta erfarenhet med andra
2. Samtala oftare /närmare

3. Lära känna världen närmare
3. Besöka obekanta miljöer

4. Uppöva några fysiska förmågor
4. Behärska pianospel el dyl

5. Fortsätta vilja närsomhelst
5. Etablera givande vanor

6. Dela med mig av allt
6. Finna intresserad publik

7. Kännas naturligt tillsammans
7. Kyssas med tjej

8. Minnas allt jag upplever
8. Föra bra dagbok

9. Hinna med varje grej
9. Ta passande pauser

10. Bli positivt överraskad
10. Testa fler möjligheter












wWw

Inga kommentarer: