11 december 2011

visor av Afzelius som jag tagit allra starkast intryck av

eller åtminstone återvänt flest gånger till
medan många andra av Björns låtar har jag ratat
eller nästan aldrig återvänt till.
Kanske bara så att min erfarenhet är bristfällig
eller min åskådning som skiljer sig i väsentliga drag -
Afzelius sägs dock vara en av de mest ojämna låtskrivarna


(egentligen sammanställt i januari 2012)



1

HUNDRA MIL FRÅN MARIANNE
från Bakom Kulisserna -79

2

MAN KAN INTE ÄGA VARANN
från Innan Tystnaden -82

3

TVÅ LJUS
från Tusen Bitar -90

4

FEBERDANSEN
från Johnny Boy -78

5

DOCKHEMMET
från Nio Liv -85

6

REBECCA
från Don Quixote -88

7

SÅ VILL JAG BLI (som solen)
från För Kung och Fosterland -76

8

IKAROS
från Exil -84

9

UNDER SIONS KALLA STJÄRNA
från Don Quixote -88

10

ABSOLUT SOLAR PLEXUS
från Innan Tystnaden -82

11

VEM DÖDADE CARLOS?
från Elsinore -99











wWw

Inga kommentarer: