10 juni 2010

Har du fått Hångla nånting idag då? (plus SmultronSurr)

egentligen från imorgon kväll

Retsam eller Givmild ??


Hon sa: Har du fått hångla nånting idag då?
Har du gett världen nån kärlek ikväll, baby?
Har du åkt båt?

Sen kysstes hon med sin tuffe, snälle kille
och jag fick gärna titta på på nära håll
eller hälsa på deras nyfunna kamrater

När vi var ensamma visa hon
vilka kåta saker hon hade i handväskan
fast det var bara max en smultrondrink i henne

Hennes killes skratt dök upp lika coolt
utan minsta skevhet
Vill du hångla som oss om du kan?

Ändå undrar jag vad som hade hänt
om jag hade känt på henne
ifall leken skulle tagit slut - eller börjat då














längesen jag gjorde ren lyrik

strålar ändlösa meloner (SmultronSurr nr 2)


minns inte hur många meloner jag drack
då jag klyver dina skulderblad
och vänder ditt hjärta mot solen


minns hur du smakar sjutton smultron
när du förde mina ögon
närmare månens mun


anar du känner hur hårt jag lyste






101

Inga kommentarer: