19 juni 2010

Brasilianska BumerangBollar, Run Kamerun! och Mexico mitt i prick

101

Run Run Kamerun!
(VM-Limerick nr 1-2)



Kampglada kamrater ifrån Kamerun
skapar hundra chanser, fast poängen blir tunn

för då danskarna emellanåt kommer nära nät
ser kameran bollen sugas in av osviklig magnet

Diggar helt förundrad deras "Run Run Run!!!"



Under fotbollsVM 1990 uttalade jag Kamerun som brun - nu som brunn. Springa kreativt kan de minsann, men rimmar man med Run så haltar det likt förbannat. Att se dem spela ger liknande energikick som låten med The Who. Så besviken inga afrikanska lag går vidare, fastän jag snarast håller på Sydamerika.




Brasilien i Bara B:en
(VM-Limerick nr B-A)



Biljoner biljetter basunerar Brasilia
Berusande brösten bossanovar basilika

Börjar brinna behagfullt, böjer banana
Bumerangskruvar bästa bollarnas bana

Besegrar Barcelonabor, bortvillar Benfica, bra!





Mexico mitt i prick
(VM-Limerick nr X-6)


Helt perplex -86 där i Mexico
(mitt i Mexico)
Maradonnan fick till raska trix - nick - Oh!
(mera trix - kick - Go!)

Vi samla' i album vareviga spelare
(så onåbara höjdare)
men nu har vi bytt till pyramider o pelare
(med minnen blivit nöjdare)

Indianer av spansk kamp för guld fick no(g)
(också brons gick, jo)






101

Inga kommentarer: