9 juni 2023

Tagit Semestern

smått förbättrad version av studentsången?!

 

 

Nu har jag tagit semester

För jag har tagit semester

Nyss har jag tagit semä-ä-ster

Fy fan vad allt är bra!

 

Drygt år sen var det sist

med maj på solig kvist

 

För vi har gått på semester

Helt nyss jag gått på semester

För ni har gått på semä-ä-ster

Vår arbetsplats är bäst!!

 

September också visst

jag fick en liten frist

 

Fast nu blir äkta semester

För nu blir gammal semester

Fast nu blir splitt ny semä-ä-ster

Har jobbat som en häst!!!

 

Som sommaren den bränns

Ibland för mycket känns

 

Fy fan för denna semester

med massa möjliga gäster

För ensam vill jag va nä-ä-stan

varannan jävla da'!!

 

Mitt liv ambivalent

som juni mött advent...?

 

Men nu är ändå semester

Så långt från slut på semestern

För här är ännu semä-ä-ster

Ja Jisse namn så skönt!

 

 

 

ZYZ 

Inga kommentarer: