27 september 2021

Spillror av September med Spindlar alltjämt

Små naturfenomen osv jag skulle återgivit förra veckan - hinner bli en mixad tråd nu istället : 

 

Sena september, men spindlarna fortsätter att hänga på vartannat brevlådeinkast. Trots kylig söndagsgryning såg jag ett par stå och kyssas på trottoaren. När jag nån timma senare kom cyklandes högre upp hade de flyttat sitt kyssande dit. Och efter ännu en stund på en tredje gata blev paret passerade av mig. Skönt att det varken var skurkar eller vildsvin. De flanerade som om det hade varit en varm junimorgon. Fördelen med sjugradiga nätter nu är att oktober tycks ickelunda bli kallare. 

 

Också getingarna har dröjt sig kvar längre än jag kan minnas(?!), ända neri returcontainrarna där sockret sitter på kärlen. Förra söndagsgryningen fick jag plocka upp någons krossade flaskor som rullat ut i bilvägen, och kasta dem rätt. En smula extra extrajobb, fastän redan var sen hem till tvättstugan. Väl där hade nästa idiot hällt ut kompost så det stank rutten ananas i hela uppgången. Även det fixade jag glatt undan, inklusive handtvätt. Ingen vilodag! Hann rentav rösta i kyrkan, första gången i historien jag satte min fot i den närmaste - har blott besökt tusen andra kyrkor.

 

 

 

 

ZYZ

Inga kommentarer: