1 maj 2021

Tröskel # 33 : Trång Expansion

drömde detta nyss

åter om att jag plötsligt bodde på annat vis än jag bor

 

 

 

Villorna var av den sällsynt lilla sorten, ungefär som lekstugor. Hade just flyttat in i en gul villastuga, fastän den ingalunda var större än min lägenhet. En kvinna ur samma årskull bodde i lillvillan tätt intill. Vi delade tomt, vars slänt sluttade betänkligt. Idag vaknade jag sänglös - utanför såväl villa som tomt. Fann mig själv liggandes på gatan, i ovan sovsäck. Varken överkörd, bortrullad eller utskrattad... Grannkvinnan undrade medlidsamt vad jag gjorde härute..? Mindes inte - heller inga bilder hur där var möblerat inomhus. Misstänkte emellertid skrivbordet känts för trångt. Törhända borde vi slå ihop våra små vuxenstugor till en större?!?

 

 

 

 

 

= ännu en Historia gjord av Hundra Ord

 

ZYZ

Inga kommentarer: