25 augusti 2019

Sommarlov # 9 : På Kurs Mot Kurs



halva dan spanar jag in
höstmysiga kursernas utbud
vrider o väljer
googlar o grunnar
innan lättad drar mig ut
i sommarens sista svettnad


kan nästan höra mig spela
piano på ryska
eller se oss måla
figurer på franska
femtitolfte försöket
men känner hela tiden
för nåt annat eller nåt mer
eller nåt annat och nåt mer


skulle behöva stänga av bläddrandet
och blott sjunka in i
vilket det än blir
kanske konstruera en kartong
och rentav virkning
börjar jag jootjooba hur det
egentligen gick till
en tråd som tycks leda
vidare tillbaks
till videoredigering
och kroka i
tecknade bokhyllor


medan vagnen landar
i nån seriös självförsvarsteknik
märker jag hur Sven-Ingvars
har svängt till en hel skiva
med Gustaf Fröding
och ringar fingerfärdigt in
ett par veckodar som ska
fokusera frifröjden
och fixera framtiden
jajamänsan amen




0W0

Inga kommentarer: