7 oktober 2018

Matris 8 : i Varsitt Huvud

inräknas även såsom Mosaik 11 eller Myra 9


En sak som min förundran fortfarande
säkert aldrig kommer att verkligen fatta fullt ut
är hur det kan finnas
så ofantligt gott om människor
minst lika inne
i sina föreställningar
som jag i mitt
minne. Om
jag varje dag
skulle ha kunnat hälsa på inuti
någon, ja
inuti någon
och nästa och nästa
så torde livet ändå inte
hinna räcka för fler
än uppåt 36.500 människor
motsvarande nästan Falun, Skellefteå eller Skövde
åtminstone Varberg, Nyköping eller Trelleborg
och det blott i
nuläget. Dessutom
har den processen ingalunda
startat ens;
när man ser att en vän har 1.248 kontakter
varav en själv bara känner till två
och vi aldrig träffas
- då känner jag
mig begränsad. Nåväl,
har ju redan
mer än nog
med att sortera mina intryck
av mig och allihop
som ägnar livet åt att ständigt uttrycka sig
emedan var och en spelar huvudroll
i universum
vars del av Universum
kan sägas bidra till kollektiv självförståelse
och väver in oss
i ändlös
mosaik. Musiken







0W0

Inga kommentarer: