4 juni 2018

Matris 3 : i Själva verket Annan väg


 
Egentligen vill jag bara
läsa färdigt en bok
men det slutar med att jag skriver
början på ändlösa volymer



Egentligen vill jag bara
ha ett härligt gammalt sommarlov
men det slutar med att jag räknar in
återklangen av lärorika skuggor
och varenda solfläck på vår skolgård
bland omgjorda bänkrader
till ansikten jag aldrig kommer glömma



Egentligen vill jag bara
resa hem igen
men det slutar med att jag hoppar på rymdskeppen bort
i tre sekunder och tolv år



Egentligen vill jag inte
nöja mig bara
men det börjar med att jag slutar igen



Egentligen vill jag bara
älska någon
men det slutar med att jag ej förmår välja
mellan henne och mig
som om jag ännu aldrig förstått
vi kan skapa ett barn



Egentligen vill jag bara
fortsätta en bit till







[...inräknas retroaktivt såsom Avslut 1...]
bidrag till #sommarpåpoeter.se


0W0

Inga kommentarer: