17 december 2017

inget sjunde Advent-kort, påhittat för en (n)Annans kalender

från frånvarande Nisse Blå till sin tomta därhemma



God Jul, min Nissa! Nu är det som så :

Tatt mig en tripp nedåt tjeckiska trakter

Träffa' nyss på en astral psykosof

som länge forskat kring tomtloft & trappor

Upplyst hur korvändar fler är än två :

Tror mig just vara kusinen min = Trisse

Visst, du blir orolig, kan jag förstå?!

ty mitt symptom liknar konstig teater

Lugn bara, älskling, jag följer blå tråd!!

Livskraften snurrar oss runt i sin trullstol

Bror din blir bra, far och mor likaså

blott de må finna sitt trofasta träslag

Trollstavar teleporterar all gråt

Bort tvättas vättar ur vettlösa drogträsk

Älgen som julbock var helg jobbar på

Står jag här glasklar och/eller förtrollad?!

spelandes cello på mångrå trombon

ända tills solen går upp längs terrassen






0W0

Inga kommentarer: