5 december 2017

Fiktivt Vykort från Dresden

genom en annans adventskalender
till Nissa 24 från Tessa 18


Nu står jag här nere i Dresden
och väntar på fastfrusna hästen
som reser sin stad ur semestern
exakt varje år restaurerad
minns krig mellan östern och västern
fast långt mer komplext och förresten
var snarast min drömbild som gästen
om kyrkklockklang mindre dresserad
av männskor blitt skönt intresserad

Tja, annars mest maila & messa
Oändligt blir julkort typ dessa
nyss Prag-Prisse sände oss testen
hans Tessa 23 blott ingressen
till djupare tråd, är jag ledsen
jo, även din frånvaros ljus bränns



Du känner nog till mig smått nästan?!
vi tissla en stund på blå festen
om nissar och prissar som dras än
till nissor med hjärtan i tu(sen)del
likt knektkungar listar tristessen
jag tomte-prinsessa bär dressen
den vackraste, tyget syns glest, men
till jul strålar välfyllda brösten

Här får man två vantar för tre spänn
vi räknar vem vänner har flest - en?
Din sorg för familjen klart bäst den
tar hand om dem, ej domnat bort än
från liv genom död upp till liv (i)gen

Snart far jag nog hemåt Odessa
Tre klappar och hoppas vi ses sen!?!
/Tessa 18


p.s. första e:et i Dresden får nog av många långt uttal - emedan kortare ä-karaktär från vissas tungor, såsom tydligen denna Tessas... och trots mitt egentliga namn Andreas så lutar jag åt hästen.



0W0

Inga kommentarer: