4 april 2016

Känd Okänd

MiniatyrMysterium nr 2
mix av mina senaste drömmar, uppblandade med viss vakenhet




Hade uppenbarligen skrivit något särskilt, för plötsligt fick jag mail och sms från massa kända och okända människor, inte minst Niklas Strömstedt. Ändå låg jag hellre kvar och snoozade en stund till, ville inte gå upp direkt och kolla alla meddelanden. Såg likafullt ett porträtt på skärmen. Situationen tycktes positiv, som om jag kände flera kända och okända personer. Trots att jag senaste tiden sett det mesta i negativt ljus, som om nästan ingen i världen känner mig.

Nå, nu måste jag ha postat några rader eller något ord som fick universum att öppna sina ögon och öron?! Säkert var det så simpelt som att jag bytt ut några ssssss mot somliga zzzzzz. Fast det var väl egentligen Lazze och Ztefan som hade sett till det hela, snarare än jag Andreaz. Visst brukade jag komma sizt när jag var först och först när jag var zist?! Svängarna gled genom zpegeln, snabbt som en zymaskin. Mitt pass låg spänt frampackat och försökte se fram emot de portugisiska platserna, inte minst Lizzabon.

Checkade in ovanligt tidigt hos tandläkaren. Där satt tydligen alla mina arbetskamrater ihop med diverse främlingar. Alla bar svarta kläder, trots att de såg tillvaron såpass olika. Däremot jag som alltmer kommit att uppleva livet i svartvitt - jag hade färgglada jackor på mig. Denna paradox förvirrade mig som vanligt. Fastän för längesen vant mig vid den motsägelsefulla kulturen och hellre tänkte vidare på andra fenomen....







0W0

Inga kommentarer: