23 november 2013

Höronproppar




Provade den sortens öronproppar som ska släppa igenom röster men stänga ute visst oväsen, sådant oväsen som alla tycks vilja vistas i. Det var alltså på baren i fredags. Förundransvärt bra uppfyllde de sin funktion, hörde bättre vad alla sa! Dock stora nackdelen att min egen röst hördes hundra gånger starkare - för mig. För de andra däremot hördes jag hundra gånger svagare än vanligt. Även om man vet att huvudet ingalunda kommer sprängas inifrån av ens egen röst, så känns det som jag tror det ska göra det. Därför pratade jag mer normalt än annars ute, vilket blir på tok för tyst där. Hur gör man för att nonchalera en orgel inuti skallen? Synd om jag inte kan använda den öppnade möjligheten att lyssna på andra i alla typer av rum och belägenheter... Blir samtidigt mer uppenbart om man pratar i munnen på varann - då tvingas man tystna helt för att överhuvudtaget kunna lyssna - vilket skulle kunna ses som ännu en fördel med höronpropparna :)






wWw

Inga kommentarer: