7 juli 2010

en Ouppackad kappsäck + Saker som nån Flicka inte behöver för tillfället

(FÖRRÅD # 21)


en bra bit ner i sjömanskistan hittar barnbarnet

skruvar från helt olika apparater

ett par potatisar från 1900-talet

ett spanskt science fiction-fanzine från nästa år

några namn som någon minns till hälften, från en sommarvisa han inte hunnit ifatt

en ouppackad resväska från turen till Rio -67

en riktig grävskopa instoppad i en flaska (f.d. badskum)

ouppblåsta bubbelgum + blandat smågodis från -86

en bofast telefonlur med trenne ändar

hundratals oinburade undulater från alla år







(Fjortonde Flaskposten)


Tja
ja e på nån öde ö
orkar inte skriva brev
så sänder nåra SAKER
sånt du kanske behöver bättre än ja
om du e på nån ännu mer Öde Ö
proppar ja ner nu i flaskan
typ dessa

en skum snäcka
blandade sidor ur mina favvo böcker
mina bickini trosor
(kockos nötterna får fan inte plats)
lite ögon skugga
nyckelen till min cyckel i stan
nåra gap skratt
barr o annan växlihet
ett par pissiga myror som bet mitt ben (ja du får inte tro ja e elack)
mitt jävla fulla tomma hjärta
biljetterna från Oskars konsär
bästa sidan ur min egen dagbok
mysstisk mini flaska som nåt spöke tappade här i förr går
minnes kortet med halv snygga bilder på
mobilen som e slut, ifall du kan fixa den
en mun rent vatten

ock kramis pussar // Janja
ps
Håppas nåt kommer till andvändning
kanske korken (tog ett tuggumi)









101

Inga kommentarer: