26 september 2017

Varje Jacka Någonsin

som jag facebookade just :


Jackor som man haft under livet - vilka jackor minns jag/ni tydligast...? Har tänkt igenom jackorna under veckan - den andra efter tredje dyker upp från gyllene år...!

Förutom kulören tycker jag det viktigaste med en jacka är fickorna :-) Säkert har jag haft över hundra jackor (inklusive rockar) och flera av er förmodligen många fler...?

Vissa bär en jacka för varje aktivitet, som jag sällan gjort, fast fick nyss en perfekt på jobbet. Hade man varit skådespelare el dyl så kunde man fått leva sig in i ytterligare (personers) jackor...

Skulle vara kul om man kunde ha dem igen, och jämföra hur de känns nuförtiden, särskilt de äldsta ;-) Enda antika jag faktiskt har kvar är fleecejackan från -93.

Senaste tiden har ju kombinerat med västar och kavajer, så börjar sakna en hederlig vinterjacka igen.





0W0

Inga kommentarer: